מקום / השראה / בעמק
אייקון איור של כוס קפה מהבילה
מקום השראה

מזמן לא שמעתי שם כל כך מדוייק למקום. הגענו בשישי מוקדם בבוקר והתקבלנו בלבביות רבה. השמיים הקודרים עוד התלבטו לגבי מזג האוויר היומי, אבל אנחנו כבר תפסנו שולחן בחצר היפהפייה. הזמנו כריכים, עוגיות ומיץ תפוזים. בינתיים הסתובבנו בין חדרי המבנה הטמפלרי המרשים. קומה אחת משמשת חנות של אמנים מקומיים ישראליים. את הקומה במעלה המדרגות מפארת גלריה צבעונית ומלבבת. כריך האבוקדו עם מיונז הסרירצ'ה והבצל המוחמץ היה מקורי וטעים. בהחלט מקום שישוב וייכנס למסלולינו בעמק.

אייקון איור של טיול
נחל ציפורי

הטיילת, שנבנתה בשנים האחרונות, מאפשרת טיול קליל עם מקסימום נוף וטבע. יש לשים בווייז: "נחל ציפורי טחנת הנזירים". מגיעים לחניה מסודרת קטנה. תבואו מוקדם – חשוב! משם הירידה לנחל פשוטה. פנו ימינה וכעבור עשרים דקות של הליכה מהנה תראו מולכם את המבנה המרשים של טחנת הנזירים. אפשר לערוך פיקניק במקום ולאחר מכן לשוב על עקבותיכם.

למסלול נוסף בעמק יזרעאל לחצו כאן.

טיילת נחל ציפורי כשבתמונה טחנת הנזירים
אייקון מאוייר של חנות ירקות או מעדנייה
בית בד גלילי

הדרך משתרגת ומגיעה לישוב הוותיק בית לחם הגלילית. נגיע למשפחת גלילי. ערן, בעל הידע הנרחב, יסביר באופן מרתק ותמציתי על תהליך הפקת שמן הזית בשילוב עם סרט. לאחר מכן ניתן לטעום מהזנים השונים. מומלץ לרכוש הביתה.

אייקון מאוייר של חנות ירקות או מעדנייה
חוות דרך התבלינים

סיום מוצלח ליום בגינת השדה היפה המשקיפה לנוף עמק יזרעאל. עם כוס בירה מהחבית, פוקאצ'ת זעתר, צלחת לבנה חמצמצץ וסלט טאבולה מרענן קשה לבקש יותר. מעבר למבחר המסחרר בחנות התבלינים, בימים של שגרה, עורך המקום סדנאות קצרות לילדים (הכנת זעתר למשל) וסיור בשדות. יש לברר מראש.

גינת התבלינים היפה בחוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית
טיילת נחל ציפורי כשבתמונה טחנת הנזירים
גינת התבלינים היפה בחוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית
שתף
שמור מסלול