שביל אילן

פנייה אחת מבדילה בין בתי הישוב הפסטורלי לבין החורש הטבעי והמרשים. ההגעה מפעימה. שני שערי בקר קטנים יוצאים משני צידיה של פינת הזיכרון. מסלול מעגלי. אנחנו התחלנו בזה הימני. השביל מתפתל בין עצי האלון כשביניהם הפריחה משגעת. הטיול מספק נופים מרתקים ופינות עצירה בדמות ספסלים תחת עץ אלון אייקוני. הטבע במיטבו. כשמגיעים ל"צומת", אחרי הספסל, בוחרים ימינה למצפה שרון חן. אחד מהמצפים היפים שראיתי. למסלול המלא.

כמובן, לפני או אחרי, קפה. והפעם, קפה עם נוף עוצר נשימה. אל תפספסו את הבריושים המצוינים.

הוראות הגעה: שביל אילן נמצא באיזור קרית טבעון.

מצומת השומרים נפנה לכביש 75 לכיוון קריית טבעון, וברמזור בכניסה הראשית ליישוב נפנה ימינה (צפונה). לפני תחנת דלק פונים ימינה לרחוב יהודה הנשיא, שמתחלף לרחוב בורוכוב. נפנה שמאלה לרחוב רמז, ובפנייה הראשונה נפנה ימינה לדרך צדדית היורדת לכיוון השדות. הדרך הופכת מכביש סלול לדרך עפר. ניתן לחנות כבר כאן בצידי הדרך וללכת ברגל או להמשיך עוד קצת ולחנות אחרי מעבר הבקר. יש לפנות שמאלה כאשר מימינכם השדה הפתוח ומולכם תוכלו לראות את פינת האלון הגדול.

* כמו תמיד – כמה שתשכימו קום כך תוכלו ליהנות ממסלול ריק יחסית ממטיילים.