סופגניות או לא להיות

ביום חורפי ואפור הגענו לאלה פטיסרי. על פניו בית קפה בתחנת דלק שלעולם לא תשימי אליו לב אם לא תגיעי במיוחד. כשהדלת תיסגר מאחורייך תרגישי שאת בארץ אחרת. המוזיקה הצרפתית תתנגן ברקע, ריהוט העץ בטוב טעם, החפצים היפהפיים הפזורים ברחבי המקום (חלק מאוסף של אלה) והמאפים. ועוד איזה מאפים. ללא ספק בין היפים, המקוריים והטעימים ביותר. קחו לדוגמא את מאפה עלי הגפן או פוקאצ'ה עם גבינות ובמיה. היות וזהו חג החנוכה, הגענו במיוחד כדי לצפות במו עינינו בסופגניות שכבר זכו להוקרה בראש מצעד הסופגניות השנתי בעיתונים.

2 דקות משם והגענו ל"חנות תכשיטים" של יואב דקלבאום. קונדיטוריית דקלבאום. הקונדיטוריה, שלפני הקורונה היית העובדת עם מיטב המלונות וחברות הקייטרינג בארץ, שינתה כיוון וכעת מוכרת תוצרתה בעיקר לקהל הפרטי. במקום מבחר גדול של מאפים, עוגות, פרלינים ועוד המיוצרים מהחומרים המשובחים ביותר. אפילו החלבה מיוצרת במקום!

תחנה אחרונה להיום: סטודיו בילונגינג. מוקסמת כל פעם מחדש מהדרך לחנות. פנייה נסתרת מהכביש. עלייה במדרגות בינות לצמחיה המופלאה. מתחם רב תחומי שנסב סביב עיצוב, יצירה, אומנות, הרמוניה ותרבות חיים. אפשר רק לבוא ולהתפעל מהגלריה היפה ואם מתחשק גם להתחדש בדבר מה. במקום מיוצרים מגוון רחב של מוצרים החל ממוצרי נייר, גופי תאורה וכלים ועד רהיטים וטקסטיל. מקוריות במיטבה.

לעוד מקומות בפרויקט #שמשמקומית ובו לירן כוהנר ואני מבקרות במשקים וחוות חקלאיות, היכנסו לאינסטגרם.

למסלול המלא לחצו כאן.