בית בד גלילי

#פינתפרגון

הרגלים. פעולות יומיומיות שחוזרים עליהן בלי לתת את הדעת. סלט, חביתה, שמן זית. לעיתים נקרית הזדמנות וטועמים מזון יומיומי באיכות אחרת. כבר אי אפשר לחזור אחורה. כזה הוא שמן הזית של בית בד גלילי – Galili Olive Oil.

הדרך משתרגת טרם ההגעה לישוב הוותיק בית לחם הגלילית. עצי אלון מרשימים מקדמים את פני הבאים בשדרה המרכזית, ומצידי הדרך מציצים בתי הטמפלרים הציוריים. מגיעים למשפחת גלילי. נכיר את ערן, הבעלים, שחזר למשק המשפחתי ולעבודת האדמה אחרי 14 שנים כפרסומאי בעיר.

תמר וערן, שופטי תחרויות שמן זית בינלאומיות ומארגני תחרות שמן הזית הישראלית, מספרים על המקום הצנוע ומסבירים באופן מרתק ותמציתי על תהליך הפקת שמן הזית בשילוב סרט קצר. לאחר מכן ניתן לטעום מסוגי שמן הזית השונים ולעמוד על הבדלי הזנים.

בישראל תיירות היין וסיורי היקבים כבר מזמן תפסו תאוצה, ובשנים האחרונות מקדמים תמר וערן את תיירות שמן הזית, שנמצאת עדיין ממש בחיתוליה. אין תחליף להגעה למקום האותנטי בו נמצאים כרמי הזיתים, מוסקים ומפיקים את שמן הזית, מדברים עם החקלאים המקצועיים וטועמים מהתוצרת המשובחת.

בבית הבד אף מוצעות סדנאות טעימה קבוצתיות או פרטיות, הכוללות סיור קצר בכרם הזיתים הגובל ביער אלונים עתיק, היכרות עם עולם הטעמים והארומות של שמן הזית ולמידה כיצד לטעום שמן זית כמו המומחים.

מומלץ מאוד להגיע, לבקר ולחוות, ויש גם אתר הזמנות אונליין: https://galilioliveoil.co.il/

למסלולים המשלבים את הביקור בבית בד גלילי, לחצו כאן.

תגיות