משגב, חלק ב'

משגב, יום 2.

"החווה ממוקמת בתוך החורש, נסיעה קצרה בדרך עפר". חוות רום, כמון. חווה ותיקה הנמצאת בתנופת התחדשות ופיתוח אדירה. אורי לקחה אותי לסיור במקום בו חוות עיזים המייצרת גבינות ופועלת לא מעט שנים והסבירה על המוטו לאורו פועלת החווה: חקלאות חושבת ומתחשבת.

מחשבה רבה מוקדשת לחיי החווה, לחומרים, לדרך הבנייה ולהפעלתה. כך העיזים במקום יוצאות למרעה הפתוח יום-יום וניזונות מהחורש הטבעי (במקום מייצרים גבינת תום נהדרת); בוסתן רחב ידיים מוקם בשיטת השקייה באמצעות סוולים; ובמקום מופעל מרכז שיקום יום למתמודדי נפש המגיעים לטפל בגינת הירק שהקימו ובחממת הסוקולנטים הצבעונית.

בעתיד הקרוב אמורה להיפתח מסעדה מקום, מתוכננת לינה (צימרים/קמפינג) ומרכז סדנאות החל מיוגה ותנועה ועד מלאכות עתיקות ועבודה בחומר. במקום גם נבנה מרכז מבקרים יפהפה וניתן לתאם סדנאות וסיורים. משהו טוב קורה בגליל…

לא עמדתי בפיתוי ושבתי ליום שוק בגינת העץ של אסף ורוני (מהפוסט הקודם). יש ערך כה רב בעיניי לקנייה ישירה ומקומית. ממי שסיפר לנו כיצד הוא מגדל, מטפל וקוטף את הירקות אותם אנחנו אוכלים. בין היתר רכשתי את עגבניות ג'נובה הציוריות איתן שחזרתי את קונפי העגבניות מהארוחה; וצרור מליסה שסיפק חליטות תה מרגיעות וריחניות.

"כשתגיעי לצומת עצמון, תמשיכי ותחפשי פניה ימינה. תראי מולך כרמים ותוכלי לחנות שם. החווה נמצאת למטה." לא ברור אם זו שנת (פלוס) הקורונה או תהליכים שהיו מתרחשים גם בלעדיה, אבל החקלאות באיזור משגב משגשגת ומרגשת. ליאור מ"טבע הגליל" הציע שאבקר בחווה של קיקו. אז באתי, ברור שבאתי. הכי אוהבת את המפגשים הספונטניים והתגליות המקומיות. בשטח, השייך למשפחתו ביישוב יעד הסמוך, ישנם כרמים, תרנגולות וגולת הכותרת: גינת ירק מרהיבה בלב היער. אף פעם לא ראיתי כזו גינה!

לפני שנה ו-3 חודשים, עת חזר מדרום אמריקה, קיקו (עומרי), שמגיל קטן נמשכה אהבתו לגידול הירקות, לא התלבט והקים גינת ירק על השטח המשפחתי. הגידול נעשה בצורה בה הוא מאמין שהיא המיטבית ביותר עבור האדמה והגידולים: בלי ריסוס והדברה, בלי תיחוח (הפיכת האדמה) כאשר גזם פוזר בין הערוגות (למניעת עשבים).

זו הפעם ראשונה שקיקו פותח יום שוק לקהל הלקוחות המצומצם שמכיר אותו ונהנה עד עכשיו מסל ירקות עד הבית. הגיעו אנשי היישובים הקרובים לראות היכן גדלים הירקות המופלאים. די היה להאזין לגאווה בקולו של אביו כאשר התפאר באוזני הבאים בעמל כפיו של בנו. מומלץ לעקוב אחרי העמוד בפייסבוק למידע על ימי שוק, סיורים, סדנאות ועוד.

אלו היו יומיים שובי לב ומרחיבי דעת בהם התמזל מזלי לפגוש אנשים המחוברים כל כך לאדמה, לחקלאות ולמקומיות.

ליומיים המלאים היכנסו להיילייט "משגב" באינסטגרם.