מחלבה, גשרים ומסעדת שף מקומית

זוהי העונה לנסוע לעמק המעיינות. ההרים והגבעות מתכסים ירוק, האוויר צלול ומזג האוויר מסביר פנים.יום מופלא בעמק המעיינות, אם כעצירה בדרך לצפון הרחוק יותר או לטיול יום ארוך מחוץ לעיר.

עצירה ראשונה. חנות מחלבת ברקנית. תמיד מסקרן להגיע למקור. למקום מאחורי השם. לראות היכן ולהכיר את המקימים.

המחלבה הוותיקה שהוקמה על ידי מיכל ואבינועם ב-1978, מייצרת כיום 17! סוגי גבינות, כאשר החדשה ביותר שהצטרפה היא "עזמנטל" המיוחדת – גבינת אמנטל מעיזים. בתהליך הייצור לא מקצרים תהליכים ונשארים נאמנים למסורת ההכנה כפי שלמדו באירופה. בתהליך הקפדני בו מיוצרות הגבינות בעבודת יד וללא חומרים משמרים, אין פשרות ואף גבינה לא תצא לשוק לפני שירגישו שהגיע זמנה.

כמו תמיד, המקום הוא סיפור האנשים שהקימו אותו ומייצרים בו. דיברנו על חילופי דורות, קולינריה, על מסורת ומקומיות.

מרחק חצי שעת נסיעה קסומה בכבישים המתפתלים בין שדות מוריקים והגעתם ל נהריים בגשר.

השקט והנוף הירוק והפסטורלי סביב אינם מסגירים את סיפור המקום המרתק על הגשרים שיסודותיהם קיימים כבר 2,000 שנה ופוצצו במלחמת העצמאות ועל הקיבוץ שנבנה מחדש על הגבעה הסמוכה.

האתר, שפתוח כל ימות השבוע, אף מציע בנוסף לסיורי היום, סיורי עששיות בשעות הערב. מלבד הסיור לגשרים, ישנו מיצג אורקולי מרתק המספר את סיפור תחנת החשמל שהקים פנחס רוטנברג וכן תצוגה בתוך בונקר הלוחמים.

היות והמקום נמצא ממש על הגבול עם ירדן יש לתאם מראש הגעה.

ומשם למקום שכבר הרבה זמן רציתי להגיע אליו. מסעדת רוטנברג. התחלנו בסיור בגינה אותו ערכה לנו הילה רונן סהר, הבעלים של מסעדת רוטנברג יחד עם בן זוגה, יזהר.

כיאה לאירוח מושלם, הילה מזגה לנו כוס יין לבן נהדר אותו מייצרים במיוחד עבור המקום מ-100% ענבי קולומבר. הניסיון עשיר של הילה בעולם היין מתבטא בתפריט היינות הנפלא.

הגינה של המסעדה מושתתת על יסודות הפרמקלצ'ר ובנויה כפאזל בין הערוגות המושקות ואלו שאינן צריכות השקיה. את הגינה מטפחים סטפן ויסמין (אגרונומית המייעצת, מלווה ועובדת בגינה היפה), כאשר המטרה היא להגיע לפחות ל- 75% גידול עצמי.

ממש בקרוב יפתח הבר "אבנר" בגינה כשניתן יהיה לבוא אחר הצהריים, להזמין כוס יין ונשנושים באווירה נעימה ומשוחררת.

נכנסים למסעדה. חלל המקום כה נעים ואסתטי. בקונספט החדש אין תפריט. בתחילת הארוחה ישאלו אתכם לגבי מגבלות כאלה ואחרות ולאחר מכן פשוט תצטרכו לסמוך על הילה ויזהר.

כדי לא להרוס את אלמנט ההפתעה לא ארחיב על המנות, רק אספר שהתפריט הינו תפריט עונתי הנשען על חומרי גלם מקומיים והוא בנוי מ-3 מנות ראשונות, עיקרית וקינוח. אציין שברוח השלווה העוטה את האזור, הארוחה מתנהלת בעצלתיים ויש לבוא עם סבלנות 🙂

יום עם טעם של עוד.

נ.ב. – במתחם גשר הישנה נפתח מחדש בית הקפה-מאפייה אגדת לחם בו שכנה המאפייה הוותיקה של קיבוץ גשר. במקום השמישו את תנור האבן המרשים שנבנה בשנת 1924 ובו אופה זיו פרוכטמן לחמי מחמצת. כרגע בית הקפה פתוח לארוחות בוקר מול הנוף בימים שלישי-שישי כשבהמשך יתווספו עוד ימים וסדנאות אפייה. היות והגעתי ביום שני הספקתי להתרשם מהמקום אבל המטבח היה סגור. אין ברירה ואאלץ לשוב…

למסלול המלא לחצו כאן.

* המחלבה ואתר גשר הישנה פתוחים בשבת.
* יש לתאם מראש סיור בגשר הישנה.
* יש להזמין מקום מראש במסעדת רוטנברג.